2012. június 22., péntek

ALBERT EINSTEIN




Einstein-szorzó: Főként fizikusok és matematikusok között elterjedt vicces-tréfás értékmérce. Aki közvetlenül találkozott és kezet fogott Einsteinnel, annak 1-es az Einstein-szorzója. A hármas szorzó azt jelenti, hogy kezet fogott azzal, aki kezet fogott azzal, aki kezett fogott Einsteinnel. Tehát az értékszám a kézfogási kapcsolódási pontok számát jelzi.





- Kedves Utókor, ha nem lettetek igazságosabbak, békeszeretőbbek és általában véve értelmesebbek, mint amilyenek mi vagyunk (voltunk) – no, akkor vigyen el benneteket az ördög. Ezzel a jókívánsággal maradok (maradtam) tisztelettel: Albert Einstein.” (Egy időkapszulában elhelyezett levél 1936-ból.)

- A történelem arra tanít meg bennünket, hogy az emberiség semmit sem tanul a történelemből.

- Egyetlenegy probléma sem oldható meg azon a tudatossági szinten, amelyen az keletkezett.

- Mi az értelme létezésünknek, és mi értelme egyáltalán az élőlények életének? Erre a kérdésre válaszolni nem egyéb, mint vallásosnak lenni.

- A világon két dolog végtelen: a világegyetem és az emberi hülyeség. Bár az elsőben nem vagyok biztos.

- A kérdés, ami néha elbizonytalanít: én vagyok őrült, vagy mindenki más?

- Nézzék, a távíró nem más, mint egy nagyon-nagyon hosszú macska. Meghúzzák a farkát New Yorkban és a feje Los Angelesben nyivákol. Értik ezt? Namármost, a rádió pontosan ugyanígy működik: itt beküldik a jelet, ott pedig megkapják. Az egyetlen különbség, hogy itt nincsen macska.

- A rólam elnevezett utcáról hallottam már. Vígasztalt a gondolat, hogy én nem vagyok felelőssé tehető azért, ami az utcában történik.

- Sose aggódj amiatt, hogy nem érted a matematikát. Biztosíthatlak, nekem még több gondom van vele.

- A legnehezebben megérthető dolog a világon a jövedelemadó.

A Yerkes Obszervatórium 102 cm-es refraktora a legnagyobb lencsés távcső, 
középen Einstein  

2 megjegyzés:

  1. "Mily` különös a mi helyzetünk, a Föld gyermekeié! Csak rövid látogatásra van itt mindenki. Nem tudja, miért, de néha azt hiszi, hogy sejti."

    "Aki nem tud csodálkozni és borzongani az élet titokzatos szentélyében, az olyan, mint a halott, akinek a szemei becsukódtak."

    "Az okos emberek megoldják a problémákat, a zsenik pedig megelőzik őket."

    "Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes."


    Albert Einstein

    VálaszTörlés